Badkruka?

Nej, inte Stella inte! I förrgår fick lilla grisen bada för tredje gången någonsin. Det gick hur bra som helst! Hon är så duktig, min lilla limpa.
 
Min blogg har antagligen blivit mycket tråkigare att läsa, men faktum är att jag varken har tid, ork eller mående att göra något åt det. Marsvinen är, förutom jobbet, det jag lägger ner mest tid på. Jag kan gott säga att jag drabbats av marsvinsfeber! Allt är så spännande och mycket är fortfarande nytt, såsom avel och genetik. Jag vill lära mig mer, mer, mer! I framtiden vill jag föda upp marsvin (i liten skala förstås), gärna långhårsraser. Har fastnat för merino, alpaca och lunkarya (som för övrigt är den enda svenska marsvinsrasen!). Jag antar att jag framstår som tokig bland er "vanliga" människor, men å andra sidan, I couldn't care less.
Om allt och inget | |
#1 - - Daniéla:

Du är inte alls tokig! Har samma intresse för chinchillor :) har haft en hel del genom åren och man fastnar så lätt för dem. De är verkligen individer och inte bara husdjur, de blir ens bästa vänner och familjemedlemmar. Chinchillor och marsvin är ju dessutom besläktade med varandra, så jag kan absolut förstå att marsvin är minst sagt intressanta djur! Ett tips bara: om du ska föda upp i framtiden så måste du ställa frågan om du klarar av det mentalt? Jag var tvungen att sälja en kull med tre chinchillor då vi redan hade fem (en var hane och hann göra en hona gravid innan vi hann kastrera honom) och det gör minst sagt ont i hjärtat att skiljas från de små krabaterna, även om jag är övertygad om att de har det bra nu. För mig var det verkligen en jobbig upplevelse! kram

Upp