Onsdag

För en halvtimme sedan hade jag min första Skype-intervju med en nyzeeländsk familj. Den jag skulle haft i helgen blev aldrig av.
I alla fall, jag fick prata med både mamman, pappan och mormodern och säga hej till den äldsta flickan, en 8-åring. Jag har inte pratat engelska sedan tvåan i gymnasiet, vilket är tre och ett halvt år sedan, men det gick ändå förvånansvärt bra. Vissa saker är så självklara på svenska men när man ska säga det på ett annat språk så går det inte att hitta orden riktigt.
Jag älskar förresten deras dialekt! En härlig blandning av australiensisk och brittisk engelska. Och att de sa "yeah" istället för "yes", passar mig perfekt. "Yeah" klingar bättre. 
Så nu är jag en upplevelse rikare. Och ett steg närmare dit jag är på väg. Firas med choklad till morgonkaffet!
Au Pair - Nya Zeeland | |
Upp